//Merah Itu Cinta




kuasa ILLAHI
Jumaat, 6 Julai 2012 | 6:47 PTG | 0 Notification(s)

hari jumaat , tepat pukul 12 lebih gitu la . mak sedara abah meninggal dalam tidur . dipendekkan cerita kami terus gerak ke rompin . tempat persemadian arwah . sampai je abah kat sana , dia orang da siapkan liang lahad . and abah pun cepat-2 turun tolong angkat jenazah daripada van . abah terkilan sebab tak dapat nak solat jenazah sama . sokay , kurang-2 abah dapat tengok muka arwah buat kali terakhir . masa tuh aku tak  boleh masuk , sebab ABC . so , aku dok kat luar . sebek rase weh . aku pun amek camera then snap la pape yang patut nak hilangkan rasa bosan . takkan aku nak melompat-lompat pulak . ape kate orang nanti . hehe . korang nak tahu ? mase pengebumian tuh dijalankan , tibe-2 cuaca jadi redup . angin sepoi-2 bahasa . memang naik jugak la bulu roma aku , sebab aku sorang je kat situ yang lain kat kubur arwah . aku nak jerit pun tak gune gak . penakut kan aku ? haha . Maha Suci Allah , semua urusan tuh bejalan dgn lancar . sampai mase talkim dibaca kan , air mata aku menitik . betapa senangnye arwah mati , tanpa nazak . mati dibulan sya'ban hari jumaat pulak tuh . mesti masa hidup arwah buat amal kebajikan . Ya Allah , mase tu memang dah menangis sensorang dah . memang tenang la suasana petang tuh . orang penggali pun tak berpeluh . MasyaAllah , kebesaran Allah yang Maha Agung ~




Older Post | Newer Post